Skip to content

כך לדברי מנכ”ל מטרופוליס, רו”ח אודי בלום. במתחם “מטרופוליס גבעתיים” הופתעו לגלות שהדירות הגדולות זוכות להתעניינות כבר בשלב הראשון של הפרויקט, בניגוד לנורמה שהדירות הקטנות נמכרות תחילה. רו”ח בלום מספק הסברים | יהב גול“בגבעתיים נתקלנו בתופעה שונה מכל הערים שאנחנו פועלים בהן עד כה. זה כל כך סיקרן אותי ששלחתי את מחלקת השיווק שלי לבצע בדיקה מעמיקה לפשר אותה תופעה והסיבות לה”, כך מספר רו”ח אודי בלום, מנכ”ל מטרופוליס, חברה המתמחה בייזום וקידום פרויקטים של התחדשות עירונית. “השקנו את מתחם ‘מטרופוליס גבעתיים’ וכשהתחלנו לשווק את הדירות ראינו כי בניגוד לערים אחרות הביקוש הוא דווקא לדירות הגדולות – 5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. אני ציפיתי, שכמו בכל פרויקט אחר, הדירות הקטנות ייחטפו תחילה ובהמשך יגיעו משפחות שמתעניינות בדירות הגדולות – אלא שבגבעתיים זה פועל הפוך”.
מטרופוליס השיקה לפני כחודשיים את מתחם “מטרופוליס גבעתיים” – מתחם בנייני בוטיק שנפרס על פני רחוב שלם. מדובר בשמונה בניינים מעוצבים ברחוב שדה בוקר פינת הכנסת. במתחם 209 דירות חדשות ומרווחות בנות 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. האזור כולו ייהנה מפיתוח סביבתי רחב היקף המציע לדיירים נוף לפינות חמד ירוקות. מהבדיקה של מטרופוליס עלה כי בניגוד לפרויקטים רגילים בהם הדירות הקטנות נמכרות תחילה, בגבעתיים הצליח הפרויקט למלא חסך ארוך שנים – דירות גדולות, מרווחות ומפנקות במרכז העיר וזאת על אף המחיר.
“גבעתיים נחשבת לעיר יקרה מבחינה נדל”נית. אין לה עתודות קרקע ופרויקטים של התחדשות עירונית מתקשים להתרומם בשל דרישות נוקשות או שהם מתוכננים בפאתי העיר. פתאום מטרופוליס מקימה מתחם מגורים חדש במרכז העיר ומוסיפה 209 יחידות דיור. זה מייצר עניין לאותן משפחות להשתדרג באזור הנוחות שלהן. תמהיל הדירות המיוחדות כמו דירות גן ופנטהאוזים לא היה כמעט קיים בעיר, ועכשיו אותן משפחות שרוצות להישאר לגור בגבעתיים מוצאות מענה לצרכים שלהם”, מסביר בלום.
אותן משפחות רואות במתחם מטרופוליס שילוב הזדמנויות: מצד אחד, שדרוג רמת החיים באמצעות דירה גדולה יותר ומיוחדת. מצד שני, הם יכולים להמשיך וליהנות מגבעתיים המוכרת להם. עם הרחובות השקטים, מרחק פסיעה ממרכזי הבילוי, התרבות והמסחר של גבעתיים — רחובות כצנלסון, ויצמן ושינקין. מתחם מטרופוליס החדש נמצא גם במרחק הליכה קצרה מפארק גבעתיים, מקניון גבעתיים, ממצפה הכוכבים ומהתיאטרון העירוני.
מטרופוליס שנוסדה בשנת 2011, מקדמת כיום ביצוע, תכנון ורישוי של למעלה מ-25 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ”א 38/2. בשנים הקרובות, צפויה החברה לעסוק בהקמתן של למעלה מ-2,400 יח”ד במרכז הארץ, 1,750 יח”ד מתוכם בתל אביב, 285 יח”ד בגבעתיים, 300 יח”ד בהרצליה, והיתר ברמת גן, פתח תקווה ועוד. חברת מטרופוליס נהנית מאיתנות פיננסית המאפשרת לה להתמודד בהצלחה על פרויקטים בהיקפים גדולים. הבעלים של חברת מטרופוליס הם קבוצת אלייד, שהיא אחת מחברות האחזקה הגדולות והיציבות במשק הישראלי וקבוצת אלדר שהיא מחברות השיווק והיזמות הגדולות והמשמעותיות בענף הנדל”ן.

פרויקט גרין פארק נווה שרת בתל אביב. האכלוס החל

מתחם מגורים נוסף של מטרופוליס, יחד עם השותפות SGS ואלקטרה השקעות, הצליח לעורר התעניינות בזכות הדירות המיוחדות שלו. מדובר בפרויקט גרין פארק בנווה שרת בתל אביב, אשר ייצר טיפוסי דירות שכלל לא היו קיימות עד אז בשכונה. במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות הצליחה מטרופוליס לשנות לא רק את תמהיל הדירות בשכונה, אלא אף לשנות את תדמית השכונה והכל בזכות פרויקט התחדשות עירונית אחד.
בימים אלו הפרויקט, הכולל 447 יחידות דיור בשישה בניינים, מתחיל להתאכלס. זהו פרויקט שהציע לראשונה בשכונה דירות יוקרה. “לקחנו על עצמנו אתגר גדול מאוד כשבחרנו ללכת על פרויקט גרין פארק. היתרון העיקרי שראינו לזכות הפרויקט הזה הוא שמדובר בהתחדשות עירונית בסדר גודל משמעותי – במתחם גדול. הבנו אז שאולי רק התחדשות עירונית ברמת מתחם יכולה להוביל את השינוי בתדמית השכונה”, מדגיש בלום. בגרין פארק אכן נמכרו הדירות הקטנות והרגילות תחילה, אולם גם שם הדירות המיוחדות זכו להתעניינות גוברת בשל טיפוסי דירה שלא היו נהוגים עד אז בשכונה. כעת, עם אכלוס ששת הבניינים, נותרו במתחם מספר דירות בודדות לשיווק, ובהם פנטהאוז -דירת גן 5 חדרים בשטח של 230 מ”ר ומרפסת של 206 מ”ר במחיר של כ-6 מיליון שקל, כ-24 אלף שקל למ”ר.
בינתיים ממשיכה חברת מטרופוליס להשתמש בכל הידע והניסיון שצברה בחידוש מתחמי מגורים ומעתיקה את הנוסחה המנצחת בחידוש מתחמי מגורים נוספים. בין מתחמי ההתחדשות העירונית שמקדמת החברה ניתן למנות שניים בתל אביב – קהילת פאדובה בשכונת נאות אפקה וקהילת לודג’ בהדר יוסף. כמו-כן מקדמת החברה את מתחם מנדלבלט – אבן עזרא בהרצליה.