Skip to content

Ciment החלה לייבא מלט באוניות של 12,000 טון ולפרוק אותן בפחות מ-24 שעות

חברת Ciment החלה לייבא מלט  באוניות מלט במשקל 12,200 טון ולפרוק אותן בפחות מ-24 שעות. מדובר בקצב המהווה שיא כל הזמנים בישראל וקצב פריקה מהגבוהים בעולם. בחברה מספרים כי האוניות נפרקות בנמל מספנות ישראל בחיפה בקצב של 500 טונות מלט בשעה, לעומת קצב פריקה סטנדרטי של אוניות מלט העומד על כ-150 טון בשעה. הפריקה נעשית באמצעות שני צינורות באורך של כ-150 מטר, שדרכם מוזרם המלט מבטן האונייה במקביל, כשבאמצעות מערכת מיוחדת וסגורה המורכבת על האוניה עצמה והמאפשרת לדחוס את המלט לצינורות בקצב גבוה במיוחד. המערכת עצמה נחשבת למערכת אוטומטית וירוקה כאשר כל הליך הפריקה נעשה ללא מגע אדם ועם פחת אפסי.

לדברי אייל הכט, מנכ"ל סימנט, "על מנת לעמוד בביקושים הגדלים החברה תגביר את השימוש באוניות מסוג זה במטרה להגדיל משמעותית את היקפי הפעילות והייבוא. הגדלת נתח השוק של החברה יאפשרו לה להמשיך ולהציע ללקוחות קטנים ובינוניים רמות מחיר שניתנו עד כה רק ללקוחות הגדולים במשק".

שוק המלט בישראל נאמד בכ-10 מליון טונות בשנה, מתוכם כ-7.3 מליון טונות בשטחי ישראל  וכ-2.7 מליון טונות בשטחי הרשות הפלסטינית. הכט מספר כי בשנת 2016 החלה חברת סימנט לייבא ולייצר סוגים שונים של מלט מתאגיד המלט הגדול בעולם, לה פארג'-הולסים, הפעיל בכ-90 מדינות ברחבי העולם.  המלט המיובא לישראל מיוצר ביוון שם הוסמכו מפעלים לייצר מלט העומד בתקן הישראלי המחמיר. לצורך כך הוקמו בנמל מספנות ישראל שישה מיכלי אחסון בגובה של כ-45 מטר וקיבולת של למעלה מ-20 אלף טון. במסוף הוקם מפעל אריזה אוטומטי מתקדם המאפשר אריזה של שקי מלט במשקל 25 או 50 ק"ג ויכולת ערבוב דינאמית המאפשרת לכל לקוח להזמין את המוצר המתאים לצרכים שלו. המסוף עומד בתקנים מחמירים בכל הנוגע לבטיחות, שליטה ואיכות הסביבה. בנוסף, החברה מחזיקה בצי משאיות חדש לאספקת המלט ללקוחותיה.

לדברי הכט, סימנט סיימה את 2016 עם ייבוא בהיקף של כ-350,000 טון מלט ובשנת 2017 היקף הייבוא צפוי להכפיל את עצמו ולעמוד על כ-750,000 טון, כ-7.5% מהצריכה.