Skip to content

ערן סיב, יו”ר התאחדות קבלני השיפוצים, מציין שבעלי דירות גילו לאחרונה מחדש את פיצול הדירות, הפעם במתכונת חוקית, שמאפשרת תשואה פנומנלית על הנכס. הוא התייחס לדברים במסגרת כתבה נרחבת על שיפוצים והגדלת תשואת נכסים, במסגרת מוסף השקעות שפורסם בעיתון הארץ.

סיב קובע במסגרת הכתבה שפיצול חוקי של דירות צובר תאוצה ממשית בזמן האחרון ומציין שהראש היהודי ממציא דרך לפצל דירות באופן חוקי – סלון ומטבח משותפים – אבל לכל חדר מקלחת ושירותים צמודים. “אנו רואים ש-85% מהדירות המחולקות הישנות חזרו להיות מפוצלות – וכיום יש כבר כ-600 כאלו. בעלי דירות 5 חדרים הופכים אותן לדירות 4 חדרים בעלות שיפוץ של כ-220,000 שקל, ואז משכירים חדר גדול ב-3,800 שקל כולל ארנונה וחשמל וחדר קטן ב-2,850 שקל, כולל ארנונה וחשמל”.

פיצול דירת מחזיר את ההשקעה

גם כשמדובר בשיפוץ רגיל של דירה מדובר בעלייה משמעותית בערכה. ערן סיב מציין ש “הנוסחה היא בדרך כלל מאד פשוטה: דירה שנקנית בסכום של 2 מיליון שקל תושכר בסדר גודל של 5,500 שקל, מה שמעניק תשואה של 3%. במידה ונערוך שיפוץ מסיבי, כולל החלפת התשתית של החשמל והאינסטלציה בעלות ממוצעת של 200,000 שקל  – השדרוג המשמעותי יביא גם להגדלת התשואה שתעמוד במקרה הזה על  5%, כלומר נוכל לקבל על אותו נכס כ-8,300 שקל לחודש. בשורה התחתונה, בשכירות של 6 שנים נוכל לכסות את עלות השיפוץ, וגם להישאר עם נכס שמחירו כעת עומד על 2.4 מיליון שקל – המהווה תשואה של 12% נטו. אין ספק שמדובר בעסקה טובה ביותר”.