במעמד שרת הבינוי והשיכון החדשה ח”כ יפעת שאשא ביטון החלה הריסת הבתים הישנים בפרויקט ההתחדשות העירונית הראשון ביישוב קדימה צורן.
במסגרת הפרויקט שקודם על ידי חברת TOP במרחבי השרון מקבוצת גדי מכלוף ומשתרע על 10.5 דונם, יהרסו בסך הכל 3 בניני רכבת ישנים בני 2 קומות במתחם יוספטל ביישוב. כל בניין כולל 24 יחידות דיור ובסך הכל 72 יחידות דיור קיימות, אשר במקומן תקים חברת TOP 224 יחידות דיור חדשות על פני 10 בניינים חדשים בני 4-9 קומות. היקף המכירות בפרויקט מוערך בכ- 450 מיליון שקל.
הפרויקט, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים יחיאל קורין, מתבצע על פי תב”ע בסמכות ועדה מחוזית. בעלי הדירות שמחזיקים כיום בדירות בשטח 39 ו-49 מ”ר נטו יקבלו דירות בשטח 95 מ”ר ו-104 מ”ר עם 12 מ”ר של מרפסת בהתאמה.
תמהיל הדירות בפרויקט החדש יהיה מגוון ויכלול דירות 4-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים החל מ – 1.8 מיליון שקל עבור דירת 5 חדרים ועד לכ- 3.5 מיליון שקל לדירת הפנטהאוז. עד כה מכרה החברה 23 דירות בפרק זמן של שלושה חודשים מאז החל שיווק הפרויקט. אכלוס צפוי בתוך 3 שנים מהיום. שלב א’ בפרויקט כולל 152 יחידות דיור מתוכן ישווקו 100 יחידות דיור לשוק החופשי, שלב ב’ כולל 72 יחידות דיור מתוכן ישווקו 52 יחידות דיור לשוק החופשי.
גדי מכלוף הבעלים של חברת TOP במרחבי השרון יזמית הפרויקט ציין בהקשר זה “בשנים האחרונות על הפך היישוב קדימה צורן לאחד היישובים המבוקשים באזור. הן בשל אופיו הכפרי והן בשל הסמיכות לרעננה, כפר סבא, הרצליה ונתניה. מעבר לכך היישוב מאופיין באוכלסייה בחתך סוציו-אקונומי גבוה ומערכת חינוך מצוינת. הביקושים הרבים להתגורר בישוב הם בעיקר בקרב משפחות צעירות מכל רחבי הארץ, מה שמביא בהתאם לעליית מחירי הדיור באזור כל הזמן”.
המתחם הוכרז כמיועד לפינוי בינוי על ידי משרד השיכון והבינוי לפני כ-20 שנה ותוקפו פג בפעם הראשונה בשנת 2007, אך הוא קיבל הארכת תוקף עד לסוף 2013. הסיבה לקיפאון בפרויקט במשך זמן כה רב נבעה בשל חוסר כדאיות שנבע ממחירי השוק.
ראש מועצת קדימה צורן, קרן גרין “יש יתרון גדול בהתחדשות עירונית . קודם לתושבים ובני משפחתם שמשדרגים את רמת חייהם בדירה חדשה ומדהימה בהעלאה משמעותית של שווי ההון המשפחתי, השכונה והיישוב כולו מתחדשים גם הם בתשתיות חדשות וכולם נהנים מכך. אני קוראת למדינה לעודד פרויקטים כאלו ולתעדף אותם, הרבה לפני שימוש בעתודות קרקע ירוקות וחשוב לא פחות ואף יותר , גופי התכנון במדינת ישראל חייבים להבין כי ללא תכנון והקמת תשתיות תחבורה מתאימות לא ניתן להוסיף דירות חדשות .
אני מברכת את היזם גדי מכלוף וחברת טופ השדות, את משרד השיכון ואת הדיירים ומאחלת להם שייהנו במהרה מדירות חדשות ומקסימות לרווחת כולם”.
שרת הבינוי והשיכון, ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון “מדובר בפרויקט שמתעכב כבר הרבה מאוד שנים ושלא הצליח לצאת לפועל בגלל חסמים שונים ומגוונים. לשמחתנו, נמצא פתרון לכל האתגרים שהוצבו בדרך. התחדשות עירונית, ובכלל זאת פרויקטים של פינוי-בינוי, הם הבשורה הבאה. הפתרונות שניתנים היום צריכים להיות מותאמים למציאות של שנת 2020 ולא לשנות ה-80 ולהיות עמידים לטווח הארוך. באמצעות הקרן להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון נפעל לבצע פרויקטים כאלה בעוד מקומות וערים ברחבי הארץ, שיהיו ישימים יותר, יעילים יותר וכדאיים יותר מבחינה כלכלית ליזמים ולקבלנים.”