Skip to content

לקירבה לפארקי תעסוקה ישנה השפעה ישירה על מחירי הנדל”ן באותה עיר ובשכונות הסמוכות – כך עולה מסקירה מיוחדת שערך אלון גרינברג – מתכנן ערים ואזורים ומנכ”ל סביבות מגורים. הסקירה מיפתה את פארקי התעסוקה המובילים בישראל והשפעתם על מחירי הנדל”ן, ומצאה כי פארק תעסוקה מוצלח משדרג את תדמיתה של העיר, הוא מושך הון והשקעות מקומיות, מייצר מקומות עבודה, מושך אוכלוסייה איכותית, תורם לצמיחת עסקים מקומיים, מייצר תשלומי מיסים עירוניים ומעלה את ערכי הנדל”ן באזור.

נמצא, כי אזור התעסוקה הצפוני ברעננה, מכיל למעלה מ-20% מרוכשי הדירות בשכונת נווה זמר הסמוכה למתחם, רובם בתחום ההייטק. האזור מאכלס כמה מחברות ההייטק הבולטות בישראל: SAP, HP, מלאנוקס ועוד. מחירי הדירות בשכונת נווה זמר נעים בין 2.45 מיליון שקל עבור 4 חדרים ל-3.5 מיליון ש’ לדירות 6 חדרים. למקומות התעסוקה במתחם הצטרפו גם מלון עסקים מרשת פרימה ומרכז רפואי חדש של אסותא. האזור כולו חודש בשנים האחרונות, תוך תוספת של אלפי יח”ד, שדרוג רחוב ויצמן וסלילת כביש עוקף רעננה צפון.

שמעון ג’יני, מנכ”ל קבוצת גולדן ארט הבונה בשכונת נווה זמר ברעננה, ציין כי “הרבה דיירים בשכונה, שמושכת הייטקיסטים ורוכשים בחתך סוציו אקונומי גבוה, עובדים באזורי ההייטק והתעסוקה של רעננה והרצליה פיתוח ונהנים מנגישות מהירה ונוחה למקומות העבודה יחד עם מגורים בשכונה איכותית ומתפתחת. העובדה שהמחירים ברעננה עדיין נוחים יותר מהערים השכנות לה הופכות רכישת דירה בשכונה לאטרקטיבית הן מבחינת איכות המגורים והחיים והן כהשקעה נדל”נית טובה לטווח ארוך”.

גולדן ארט תתחיל לשווק בקרוב פרויקט של 6 בניינים עם 89 יח”ד בשכונת נווה זמר ברעננה על קרקע  בשטח 8.4 דונם. תמהיל הדירות המתוכנן כולל דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ודופלקסים, מתוכננת גם גינה פרטית גדולה לרווחת דיירי הבניין שתשתרע על פני 3 דונם.