Skip to content

החלפת ריצוף בבית, או איך לפרק ריצוף בלי לשבור – בזכות אבחון נכון של הבעיה ושימוש בכלים המתאימים. כל זה מאפשר החלפת אריחים בודדים, מבלי לפגוע בהם ובאריחים הסמוכים.  מאת ערן אפרת, שיווק מחלקת כלי עבודה, לדיקו. המאמר פורסם במקור במגזין השיפוץ גיליון 24

כל בעל מקצוע מכיר את הרגע שבו הוא נדרש לפרק את הריצוף בגלל רטיבות או תזוזה של האריח. בדרך כלל אין בבית אריח חלופי ולכן חשוב לפרק את הריצוף מבלי לסדוק או לשבור אותו. כיצד עושים זאת?
בנקודה זו בדיוק נכנס לפעולה כלי מסור/מלטשת רב שימושי, הכולל מגוון רחב של אביזרים ומתאים כפתרון לבעיות רבות שבעל מקצוע צריך להתמודד איתן ושמירה על אריחים שלמים.

 

הבעיה: בדיקת רטיבות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בעת החלפת ריצוף בבית, הוא הרטיבות. במהלך בדיקת רטיבות מצע המילוי בריצוף, לעיתים מתגלה רטיבות במעבר בין המרפסת לפנים הבית או בחדרים מסוימים, וכדי לבדוק זאת יש צורך בהוצאת האריח בשלמותו.

לצורך הבדיקה אנו נדרשים לשלוף את האריחים, אולם ברוב המקרים בעלי הבית לא שמרו על אריחים נוספים ליתר ביטחון ולכן נצטרך לשלוף את האריח מבלי לפגוע בו או לגרום לנזק. ידוע כי גם בדירות חדשות שנמסרו מהקבלן קיים מחסור באריחים נוספים.

לכן, הכלי הרב שימושי הוא הפתרון המיטבי לבעיה זו: המכשיר עובד בפעולת רטיטה מהירה שמטרתה עבודה מדויקת ונקייה בקו אפס מבלי לפגוע באריח. כיצד נעשה זאת?

שלב ראשון – בעזרת הלהב הייחודי של המכשיר נפתח את הפוגות.

בשלב שני  – ננקה את הטיט (טייח) שמתחת לרובה.

שלב שלישי – ניישר את השטח על מנת להחזיר את האריח בצורה ישרה ונמלא שוב את הרובה.

החלפת ריצוף בבית

הבעיה: שקיעה מקומית של אריח בודד או מספר אריחים

בעיה אחרת הנפוצה אף היא מתייחסת לשקיעה של אריח או חישוב לוקה בחסר של הסטייה התקנית. אחת הטעויות השכיחות ביותר היא שימוש במשחזת עבור בעיה זו. בעקבות כך האריח נפגע וברוב המקרים נשבר ולכן לא ניתן להחזירו לאחר גמר הטיפול בבעיית השקיעה. במקרה זה ייתכן כי הרצפה תישאר פתוחה למספר שבועות עד למציאת האריח המתאים – וזאת בזמן שהמשפחה נמצאת בבית.

לכן הפתרון הוא פתיחת ושליפת האריחים עם הכלי המתאים – מסור מלטשת רב שימושי שבעזרתו ניתן לבצע מגוון פעולות: הסרת סיליקון או רובה, שפכטל, הסרת וחיתוך שטיחים, ליטוש עץ והסרת אריחים שבורים והחלפתם.

 

הבעיה: חיתוך אריח או חיתוך משקוף?

בעיה נוספת שזוכה לפתרון מצוין היא ריצוף חוזר בבית. לעיתים עלינו לבצע ניסור מדויק בקו אפס על מנת לבצע ריצוף מחדש בבית בטכניקה של הדבקת ריצוף על ריצוף קיים. בעקבות כך מתעוררת השאלה האם לחתוך את האריח או לחתוך את המשקוף?

ובכן, הכלי הרב שימושי מיועד לבצע את שתי הפעולות: מצד אחד ניתן לבצע חיתוך של האריח למידה הנכונה ומצד שני ניתן לחתוך את המשקוף בצורה המדויקת על מנת שניתן יהיה להכניס  האריח מתחתיו.

סוגיה נוספת היא חיתוך צנרת: לעיתים אנו עדים לצנרת שבולטת מהקיר בסיום הפרויקט. התשובה של חלק מבעלי המקצוע היא שלא ניתן לחתוך את הברזל כי תיתכן פגיעה בקיר. הכלי הרב שימושי מתאים לחיתוך הצנרת משום שהוא נכנס בקו אפס וחותך בצורה מדויקת את החלקים המיותרים מבלי לפגוע בתשתיות או בקיר.