Skip to content

אחרי עשור גועש שכלל שפע גירויים ורעשים ניראה כי שנת 2018 נותנת במה לאדריכלות אמיתית, טהורה, טבעית ונקיה יותר מקישוטים. שפת העיצוב לשנת 2018 | נויה גדז’כשזה מגיע לתכנון ועיצוב הבית, הנטייה הטבעית היא להיצמד לקונספט הנאמן למגמות שממשיכות להוכיח עצמן שנה אחר שנה. בניגוד לאופנה לבישה, לאיש מאתנו אין את הרצון והכוחות לשנות מידי שנה את מראה הבית. קברניטי המותגים המובילים והמעצבים הבינלאומיים שואפים להיצמד לאותם פרטים קלאסיים וניכר שאחרי שנת 2017 שסימנה כביכול את סגנון ה-MORE IS MORE כסגנון המוביל, העיצוב לשנת 2018 מתאפיין במתינות אך לא משמעם לרגע.
לדברי עדי חמיצר, מבעלי המשרד ‘לוי-חמיצר אדריכלים’, “האתגר הגדול בעיצוב דירות ופנטהאוזים במגדלים יוסיף להיות גם ב-2018 הפיכת חלל גנרי לביתי, אישי ואינדיווידואלי המשקף מעל את אופי בעליו”.
בגישה דומה מחזיקות גם רונה לוין ורות פקר ממשרד האדריכלים לוין-פקר. “הפנטהאוזים של העידן החדש יהוו חללים מדיטטיווים שקטים המכילים אנשים. חשובה ההכרה שעיצוב ואדריכלות משרתים את האדם ומתאימים לצרכים שלו ולא להפך. על כן פנטהאוז שנוצר מדיאלוג הינו מדויק יותר להבדיל מהתזה הרווחת שלפיה הלקוח הטוב ביותר הוא זה שנותן לאדריכל יד חופשית”.

נקי וטבעי

חוזת הטרנדים ובעלת המותג Design Works International ננסי פייר (Nancy Fire), סיפרה בראיון למגזין ELLE DÉCOR כי שנת 2018 תתאפיין בשילובים של ישן וחדש, נקי ונועז ותעשייתי וטבעי, אך בצורה מסוגננת ומאופקת יותר מקודמתה. פייר מציינת כי, “נראה ב-2018 שימוש מוגבר בצמחים חיים מיושמים על פני קירות וברחבי החלל, כנקודת אחיזה קישוטית שמעניקה לו צבעוניות דינמית ומלאת חיות. גם הטקסטיל השנה יעשה כבוד לאלמנטים מהצומח ונראה אותם על גבי כריות, טפטים ומצעים, מרביתם בצבעוניות עזה ותוססת. בניגוד לשנה החולפת, ניכר כי המעצבים ‘הורידו הילוך’ והפכו את הפריטים למעודנים יותר”.
באותו הקשר מעדכנות לוין-פקר על מגמה מתחזקת של עיצוב מינימליסטי וחם המאפשר לאנשים לבטא את עצמם. בדומה לאדריכלות הבהואוס, אדריכלות הפנטהאוזים, מעניקה התייחסות ממשית לגורמים טבעיים סביבתיים כמו שמש ומשחקי אור וצל ואלו מתפקדים יחד כחומר בנייה מרכזי. “ניצול אופטימלי של אור השמש והתנועתיות שלה לאורך היום, אוורור טבעי, הצללות נכונות של הפתחים בקיץ ובחורף. למרות שאלו כביכול פרמטרים קבועים בפרוגרמה של הבניין/המגדל הם ניתנים למשחק ומשפרים במידה ניכרת את איכות החיים בפנטהאוז”, דברי פקר-לוין.
“עיצוב פורץ דרך וחדשני לא בא לידי ביטוי רק בבחירת חומרים מתקדמים או בטכנולוגיות ייצור אולטרה-מתוחכמות”, מסבירה שירלי שוורץ- קאופמן, סמנכ”לית השיווק ברשת טולמנ’ס. “לעתים, התעוזה האמתית נובעת מהרצון להיכנס פנימה, אל נפש האדם, ולמצוא שם את המקום המדויק שבו הרוח פוגשת את החומר והצורך פוגש את הפתרון”.

טולמנס. עיצוב פנטהאוז. רהיטים מחומרים טבעיים המבטאים את ההומניזם של העידן החדש

קו מעודן וטבעי

נראה כי תמת העיצוב המרכזית השנה מאגדת בין סגנונות וזרמי עיצוב ומטרת העל היא אכן לשלב ביניהם. בניגוד לעיצובי 2017 שחלקם על פניו עשירים ומוגזמים, ניתן כבר להבחין שב-2018 נחזה בקו יותר מעודן ומתוחכם שמספק את הסחורה.
מעצבת הפנים טל תמיר מספרת כי ככל שמתקדמים בציר הזמן, נדמה כי התחום הופך למזוקק ועמוק יותר ומהווה כר נרחב לעיצובים שהושקעה בהם מחשבה פילוסופית. לדבריה, “העולם המודרני האינטנסיבי והתרבות האורבנית מרחיקים אותנו יותר ויותר מהטבע,  אותו גורם מרגיע, מחדד חושים ומרענן המשמש אותנו כמצבר אנרגטי בכל עת שאנו יוצאים לנפוש בו. הטבע, גם אם איננו מודים בכך, חסר למרביתנו ביום יום. עולם העיצוב מגיב אף הוא לריחוק הבלתי נמנע מהמקורות באמצעות הכנסת הטבע אלינו הביתה בדרכים רבות כדוגמת ריצוף, חיפויים, טקסטיל, ריהוט ועוד. בולטת מאוד השנה המגמה שמחזירה את המונח ‘עבודת יד אומן’ למרכז התודעה. אנשים מחפשים היום יותר מתמיד פרטי עיצוב שיכניסו הביתה ממד אישי, פרסונלי, לפעמים סנטימנטלי שמזכיר תקופות נעימות מפעם. ניכר שהרעיון המרכזי השנה הוא לתת למראה הנוסטלגי אינטרפרטציה מודרנית ועכשווית- יופי בפשטות”.
דרך לגיטימית להכניס את הטבע הביתה היא על ידי שילוב של טקסטיל ופרטי דקורציה שמאפשרים יצירת אינסוף אינטרפרטציות ודימויים הקשורים לעולם התוכן הנרחב. לצד פרטי טקסטיל, פריטים עשויים קש, צמר, בולי עץ גושניים ואפילו חיפויי קיר עם הדפסים הלקוחים מעולמות הטבע הם דוגמאות טובות לכך. במקביל, ניתן לשוות מראה טבעי כחלק ממכלול המעטפת ע”י שימוש בחומרים טבעיים שבאופן ישיר יוצרים מראה אותנטי וטבעי”.
משפחתיות
הצורך בקרבה משפחתית טהורה -Togetherness אף היא מסממני האדריכלות המודרנית בעיצוב הפנטהאוזים של 2018. יותר חללים משותפים להתכנסות המשפחתית, יותר גלריות פתוחות הצופות אל החלל. אפילו המדרגות המחברות בין הקומה הראשונה לשנייה מקבלות מראה מרחף אוורירי ותלוי באוויר. הקירות הוחלפו בזכוכיות אטומות, ובמחיצות דקורטיביות, או אפילו בספריות אווריריות המאפשרות לאור לחדור פנימה. הכל בכדי ליצור פתיחות וזרימה.

 

עיצוב מינימליסטי ואלגנטי

שמרת הזורע, הקולקציה החדשה

קולקציית הרהיטים החדשה של שמרת הזורע, לשנת 2018 מבטאת את מגמת העיצוב החומרית, הטבעית והמעודנת. הקולקציה של החברה מציעה ליין רהיטים בעיצוב מינימליסטי ואלגנטי, עשיר בעבודת עץ מוקפדת, המותאם לחידושים העכשוויים בענף הריהוט. הקולקציה החדשה מושפעת ממגמות העיצוב המובילות בעולם ומשלבת לצד נוחות ופונקציונאליות שימוש בחומרים איכותיים וטבעיים – שילוב של עץ גושני, עשיר וטבעי יחד עם בדים במגוון רחב של סגנונות גוונים וטקסטורות.
בין החידושים המובילים לשנת 2018:
*קולקציית ארונות קיר – המציעה פתרונות אלגנטיים לאחסון חכם ומשלבת מנגנוני טריקה שקטה.
*מערכות ישיבה סלוניות במראה וינטג’ בסגנון שנות ה- 70. דגש על עיצוב סקנדינבי מינימליסטי המשלב עץ מכופף וטקסטורת בדים עשירה ומיוחדת.
*פינות אוכל בעיצוב אולטרא-מודרני בשילוב מפתיע של עץ וברזל בצבעוניות חדה המשלבת אלמנטים של מתכת בצבע אפור בהיר עם פלטות white wash
*כורסאות וכיסאות – כורסאות הטלוויזיה המסיביות של פעם מפנות את מקומן לכורסאות אלגנטיות המשלבות עבודת רפדות מקצועית עם ברזל או עץ מלא וכוללים כיפופים ייחודיים.
*חדרי שינה – מעוצבים בקווים נקיים ומינימליסטיים המעניקים אווירה מרגיעה לחדר השינה.
שמרת הזורע, מקבוצת ויסמן אחזקות, הינה רשת הרהיטים והעיצוב הגדולה והוותיקה בישראל. פריטי הריהוט השונים מוצעים למכירה ברשת שמרת הזורע הפרוסה ברחבי הארץ באמצעות 11 סניפי ענק. מדובר ברשת הגדולה והיחידה בתחומה המציעה פריטי ריהוט לכל חלקי הבית, תחת קורת גג אחת.

 

מי יציל את הרהיט שלי?

רהיטים רבים מהווים עבורנו תזכורות סנטימנטליות לאנשים ולתקופות בחיים. סלון משובח שעבר מבית אבא, מערכת ישיבה איכותית שנרכשה ערב החתונה, כורסת טלוויזיה מיוחדת שהובאה מאחד הביקורים באירופה, הן רק חלק מהדוגמאות לרהיטים בעלי ערך סנטימנטלי המקשטים בתים רבים.
הזמן החולף משפיע על הריפוד וגורם לבלאי באופן טבעי. עם זאת הקושי בלהיפרד מרהיט איכותי בעל ערך רגשי הוא גדול מאד. כאן נכנס לתמונה אורי שירין, נגר, מעצב ומתמחה בשיפוץ רהיטים, הפועל בשוק חידוש הרהיטים כבר למעלה מ-35 שנה.
אם ברשותכם מערכת סלון איכותית ואמינה האהובה עליכם – שיפוץ וחידוש שלה עשוי להיות זול יותר מרכישת מערכת חדשה. גם אם השלד נפגע יש לשירין פתרונות. תהליך העבודה של שירין הוא קפדני מאד ומדויק. הפגישה עם הלקוח נערכת בביתו, כדי לראות כיצד הרהיט משתלב בחלל וכדי לקבל את הרושם לגבי הסגנון העיצובי בבית. בשלב הזה נפרסת בפני הלקוח קשת הבדים האפשרית שיכולה לבוא בחשבון ויחד עם שירין מתבצעות הבחירות.
האג’נדה הירוקה מהווה אף היא פרמטר בקבלת ההחלטה על שיפוץ הקיים במקום לקדם את תרבות הצריכה ולייצר פסולת מיותרת.