חברת דרא שבבעלות דרור אוהב ציון מדווחת על מכירת 170 בתים צמודי קרקע ביישוב "גבעות עדן" בעמק האלה ליד בית שמש, וזאת בתוך כשלושה חודשים בלבד במהלך שיא תקופת הקורונה. מדובר בישוב חדש לגמרי באחד האזורים היפים בארץ. הקורונה שינתה את תכניות השיווק ובמקום לערוך כנס גדול – נערכו כנסים וירטואלים באפליקציית ZOOM בהם השתתפו מאות אישה. בכנסים הווירטואלי נחשפו התוכניות ליישוב ולבתים, הדמיות ממוחשבות, לוחות זמנים ומחירים. מעבר ל-170 הבתים שנמכרו, יש רשימת המתנה של עוד עשרות מתעניינים לשלבים הבאים.
מדובר בהישג שיווקי לא מבוטל ברקע משבר הקורונה וכשמדובר על יישוב חדש שנוצר יש מאין. הבתים שנמכרו היו במחירים של 2.5-3.5 מיליון שקל, בגדלים של 150-210 מ"ר בנוי על מגרשים בני כ 300 מ"ר. דרא משווקת את הפרויקט עבור חברת הרי עדן וחברת צ.פ בבעלות צבי פוקס ורני ינאי, שנכנסה שכשותפה (50%) לפרויקט לפני כ-6 שנים וגם מבצעת את הפרויקט. היזם והוגה הרעיון הוא ג'ק ליבוביץ', בעל חברת הרי עדן.
התכנית ליישוב התגלגלה במסדרונות הבירוקרטיה מזה כ-20 שנה, כשהעיכובים נבעו בשל בירוקרטיה ובשל סיבות הקשורות ליזמים ולמועצה. התוכנית היא להקמת יישוב מעורב למשפחות אמידות שיכיל 450 יחידות דיור בבתים צמודי קרקע, חלקם בתים פרטיים ומרביתם דו-משפחתיים. בימים אלו עבודות הפיתוח בעיצומן והחלו העבודות לבניית שלב א' של הפרויקט ובו 87 בתים.
לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של דרא שיווק נדל"ן "מדובר ביישוב קהילתי פלורליסטי מעורב לדתיים וחילוניים. רוכשי הבתים בו הם מגוונים מכל אזור המרכז ואזור ירושלים, ביניהם חברי הקהילה הדתית לאומית ליד יד בנימין, חברים מקהילת מיתרים – רשת חינוך מעורב, וכן משפחות אמריקאיות שרוצות לעשות עלייה. הצלחת המהלך השיווקי מקבלת משנה תוקף מכך שלא היה ליישוב שום פרסום באמצעי המדיה השונים. כל הרוכשים הגיעו מפניות יזומות למנהיגי דעה ולקהילות מגובשות, ומיצירת קשרים איתן. בגבעות עדן ישנו גם אתר ארכיאולוגי שיישמר כשמורה, ותוכניות להקמת מרכז מסחרי קטן, בית מלון, מגרשי ספורט, מבני ציבור, מוסדות חינוך ועוד".
לדבריו "צמודי קרקע תמיד היו מבוקשים, אך הקורונה הזניקה את הביקושים להם אף יותר. אנו רואים זאת גם במכרז שעורכת רמ"י ל-40 יח"ד במסגרת בנה ביתך ו-2 מתחמים ליזמים שמרכזים התעניינות רבה. מחירי המכירה של הבתים עלו בהדרגה במהלך השיווק ואף צפויים לעלות בהמשך".