Skip to content

הסכם כוללני בין ממשלת ישראל ועיריית יקנעם, באמצעות משרד הבינוי והשיכון. משרד הבינוי והשיכון: 1800 יח״ד נוספות ו-425 מיליון ש״ח לפיתוחה של העיר יקנעם עילית. הודעת דובר משרד השיכון

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל׳) יואב גלנט: “פיתוחה של יקנעם הוא גולת כותרת בפעילות משרד הבינוי והשיכון. העיר יקנעם, אשר נמצאת בתפר שבין מרכז וצפון הארץ, מהווה דוגמא ומופת לתנופת פיתוח אדירה בשנים האחרונות. ההנהגה האיכותית והאחראית של ראש העיר, סימון אלפסי, לאורך עשרות שנים היא גורם מכריע לזינוק של יוקנעם לקדמת הערים האיכותיות בישראל. מדובר בהסכם משמעותי ובעל חשיבות רבה לפיתוחה העתידי של העיר. אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לצפון ולדרום.״

היום, סוכם הסכם פיתוח כוללני בין משרד הבינוי והשיכון ועיריית יקנעם עילית, לבניית למעלה מ-1,800 יחידות דיור בעיר.

בעקבות ההסכם, העיר צפוייה לאכלס כ-8,000 תושבים נוספים ולעבור תנופת בנייה והתחדשות חסרת תקדים.

על פי ההסכם שהוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2017-2019 ישווקו בעיר יקנעם עילית  כ–1,352 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים בקרקע מדינה ובנוסף צפויות להיבנות כ-500 יחידות דיור בשני מתחמים בקרקעות פרטיות.

לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ-360 יח”ד מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה”כ צפי יח”ד כולל שווה ערך, אשר ישווקו בשנים אלה יעמוד על כ-1,712 יחידות דיור בקרקע מדינה ובנוסף צפויות להיבנות כ-500 יחידות דיור בקרקע פרטית.

שיווקים אלו יגדילו את אוכלוסיית העיר יקנעם עילית בכ-8,000 תושבים כך שאוכלוסיית העיר תגדל מכ-27,000 תושבים לכ- 35,000 תושבים.

ראש העיר יקנעם עילית, מר סימון אלפסי ושר השיכון גלנט
מימין: ראש העיר יקנעם עילית, מר סימון אלפסי ושר השיכון יואב גלנט. צילום: רועי אדוט

בנוסף ליחידות הדיור החדשות יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור רבים.

כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-425 מיליון ש”ח מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-400 מיליון ש”ח, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ- 15 מיליון ש״ח ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ-10 מיליון ש”ח.

ההסכם יסייע בהמשך קידומה של העיר, תוך מתן דגש לחוזקות העיר, ביניהן פיתוח סביבתי מרשים, איזון נכון בין בנייה ואכלוס ובין הקמת אזורי תעשייה ומסחר. תשומת לב לנגישות תחבורתית ועוד.

ראש העיר יקנעם עילית, מר סימון אלפסי:

“אני מאוד שמח על חתימת ההסכם הכוללני אליו הגענו, וזאת רבות בזכות פעילותו המצוינת של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, של המנכ”ל, חגי רזניק, וצוות המשרד כולו. ההסכם הזה מהווה הישג חשוב מאוד לעיר יקנעם ולהמשך פיתוחה ושגשוגה. אני מודה למשרד הבינוי והשיכון על שקיבלו את כל הבקשות שלנו וביניהן להקצות 60% מהמכרז לזוגות צעירים כאשר ב- 32% מתוכם תינתן עדיפות לבני יקנעם,  בנייה במסגרת פרויקט ‘בנה ביתך’ כאשר ב- 20% מהפרויקט תינתן עדיפות לתושבי יקנעם, פיתוח תשתיות, מוסדות ציבור, וכיוצ”ב, ועוד. כל אלו מעידים על שיתוף הפעולה המצוין בינינו”.