Skip to content

על פי נתוני הלמ”ס שנותחו על ידי ארגון קבלני השרון, התחלות הבנייה בהרצליה רשמו זינוק של 46% בשנת 2018 ובהשוואה לאלו שנרשמו בשנה שלפניה.

מהנתונים עולה, כי בשנת 2018 התחילו בבנייתן של 1685 דירות לעומת 1152 דירות ב- 2017. נתון זה ממקם את הרצליה במקום השלישי, אחרי ירושלים ותל אביב, ברשימת 10 הערים עם הכי הרבה התחלות בנייה בשנת 2018.

 

לדברי יו”ר ארגון קבלני השרון והשומרון יהושע שפונדר  ״התחלות הבנייה המוצגות בנתונים מתייחסות למעשה לתכניות שתכנונם החל לפני מספר שנים. כאשר אנו מתסכלים על הצפי בשנים הבאות, אנו רואים מעט מדי תכניות הנמצאות בועדות התכנון בשלבים הסופיים. אמנם נרשמה עלייה בהתחלות הבנייה בהרצליה אך אותנו מדאיג היום שאחרי תכנית מחיר למשתכן, כאשר היצע הדירות בשוק החופשי יקטן משמעותית. על הממשלה לדאוג לא רק לאוכלוסיית מחיר למשתכן, אלא להמשיך לדאוג לפיתוח גם של השוק החופשי, כך שבערים מבוקשות כמו הרצליה רוכשי הדירות ימשיכו ליהנות מהיצע דירות ראוי, וגם למנוע את ההשפעה של הירידה בהיצע על העלייה במחירי הדירות״. 

 

עוד עולה מהנתונים כי ברעננה לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 33% בהתחלות הבנייה בשנת 2018. ב- 2018 החלו בבנייתן של 550 דירות לעומת 816 דירות ב – 2017.

 

לדברי אבי זיתוני, מנכ”ל ובעלים של חברת א.זיתוני המקימה בהרצליה הירוקה את פרויקט ECO הרצליה הירוקה  “אני לא מופע מהנתונים, הרצליה מבוקשת מאוד למגורים וכיום יש ביקוש גדול לדירות יוקרה במתחם הבינתחומי, בעיקר ממשפרי דיור בסביבה הקרובה אנשים שבוחרים לצאת מתל אביב אבל לגור בסמוך אליה וכן תושבים שעוברים מווילות בכפר שמריהו והרצליה פיתוח”.

פרויקט ECO הרצליה מוקם על פני 2 מגרשים בני 7 דונם אשר נרכשו במסגרת עסקת קומבינציה עם בעלים פרטיים. הפרויקט כולל 106 יחידות דיור גדולות בלבד בנות 5 ו- 6 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים ב-3 בניינים בני 10 קומות.