Skip to content

חברת סיבוס רימון בניה מתועשת בע”מ מציגה את יתרונות שיטת דריכת אחר:

• חיסכון כספי – תקרות בטון “דקות” וקלות לעומת הבטון המזויין.

• קיצור מועד הביצוע – פירוק תמיכות לאחר ימים ספורים.

• הגדלת המפתחים וגמישות במיקום העמודים.

• יתרון בביצוע תקרות שטוחות ללא קורות נושאות; הווה אומר גמישות מירבית בהעברת מערכות.

חברת סיבוס רימון בניה מתועשת בע”מ שדרגה לאחרונה את יכולותיה בתחום  דריכת אחר Post-Tensioning.

החברה משתמשת בשיטות דריכה שעומדות בתקנים בינלאומיים. עבודות הדריכה מתבצעות לאחר התחזקות הבטון, כדי להכניס מראש מאמצים לבטון, אשר יאפשרו  לו לעמוד בעומסים הצפויים בעתיד, מבלי לגרום לסדיקה ולשקיעה, כמקובל בשיטת הבטון המזויין.

מדובר בפתרונות עבור בניינים למטרות מגורים ומסחר, גשרים  ומבני תשתית כגון בריכות אגירה ועוד.

סיבוס רימון השלימה לאחרונה עבודות בתחום הגישור, בפרויקט גשר מוצא במסגרת הרחבת כביש 1. לצורך הפרוייקט רכשה החברה, וגם השכירה, ציוד מיוחד עבור עבודות הדריכה בגשר, שחלקו לא היה קיים כלל בארץ : דורכנים (ג’קים (בעלי כשר דריכה עד 1,000 טון וכן ג’קים חלולים לדריכת מוטות פלדה בקטרים גדולים, לצורך הרכבה/דריכה זמנית.

מהנדס חמזה מוסא, מנהל פרויקט עבודות דריכה בחברה, מסביר כי השימוש בשיטת דריכת האחר נעשה בפרויקטים שבהם  נדרשים עומסים כבדים וכי לדריכה יש יתרונות רבים נוספים: “אני יכול למשל להגדיל את המרווחים בין עמודים, מה שנותן אפשרויות רבות ליזמים ולאדריכלים ובמקרים אחרים, אם תוכננה מראש תקרה קונבנציונאלית של 50 ס”מ; אפשר להסתדר עם תקרה דרוכה דקה יותר, עם משקל מופחת של ברזל ובטון. בזכות הדריכה, אנו יכולים לצמצם את כמות הבטון ופלדת הזיון. אנחנו מכניסים כבלים, שבאים על חשבון הבטון והברזל”.

בכמה אפשר לחסוך?

מוסא: “בפרויקט ציבורי גדול שמתוכנן בימים אלו, למשל, בזכות יישום שיטת דריכת אחר, נחסכים 3 מטר עומק בחפירות. המשמעות המיידית היא חסכון בלוח הזמנים וגם בבטון ובברזל. משקל המבנה נמוך יותר ב-10% עד 20%, כך שהוא גם עמיד יותר במקרה של רעידות אדמה. השיטה גם מאפשרת מפתחים גדולים יותר בין העמודים, מה שמאפשר למשל יותר מקומות חניה”.

מוסא מספר כי יש לחברה בימים אלה מספר אתרים פעילים, החל במגדלים, המשך בפרויקטי תמ”א 38 וכן בתים פרטיים.  שם היזמים והאדריכלים מנצלים את הדריכה כדי למקם עמודים רק בהיקף המבנה. בפרויקט נוסף, חניון גדול בדריכת האחר (המבוסס על תקרה שטוחה), איפשרה השיטה להרוויח עוד מפלס חניה שלם.

בשולי הדברים מוסיף חמזה, שפרויקט עבודות הדריכה בסיבוס רימון נוצר בשל צרכי חברת האם דניה סיבוס, הבונה זה כ-10 שנים גשרי מקטעים בשיטת הזיז המאוזן ((balanced cantilever. עבודות ההדבקה והדריכה בוצעו עד לזכייה בגשר מוצא על ידי קבלנים חיצוניים, שעבדו בשיטות שונות מהשיטות של סיבוס רימון כיום.