Skip to content

הכירו את חבל הארץ המתפתח בלב הארץ. בשנים האחרונות זיהו החברות והרשתות המובילות בישראל את הפוטנציאל המסחרי והנדל”ני בגוש עציון. רשתות מזון, ביגוד, קבלנים ומפעלים שונים. כל אלו בחרו להשקיע, להפעיל סניפים ולנצל את ההזדמנויות הרבות שיש לגוש עציון להציע.

מי שיש לה לא מעט מניות בהצלחה של גוש עציון היא החברה לפיתוח גוש עציון. מהחברות הכלכליות המובילות במשק. החברה עוסקת בקידום פרויקטים של מסחר, תעסוקה, תיירות ותחבורה בגוש עציון. מנכ”ל החברה, יפתח נאור, נותן לנו הצצה לעתיד מרכז העסקים החדש בגוש עציון.
החברה פועלת בגוש עציון למעלה מ-30 שנה וממשיכה לצמוח. מעסיקה למעלה משלוש מאות וחמישים עובדים ויוזמת, בונה ומפעילה פרויקטים כלכליים גדולים ברחבי גוש עציון.
בין היתר עוסקת החברה בתחומי התחבורה – עם למעלה ממאתיים אוטובוסים ומיניבוסים המסיעים מידי יום אלפי תלמידים, לצד ביצוע הסעות לטובת לקוחות נוספים: צה״ל, אגד תנועות נוער ועוד. בתחום המסחר והתעשייה – החברה משווקת ומנהלת אלפי מטרים למסחר ותעשייה בגוש עציון. כעת מפתחת החברה פארק תעשיות חדש במעלה עמוס שבמזרח גוש עציון.

יפתח נאור, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון
יפתח נאור, מנכ”ל החברה לפיתוח גוש עציון

חטיבת הנדל”ן של החברה בהנהלת עמית אלגד בונה ויוזמת פרויקטים ברחבי גוש עציון בתחומי המגורים, מסחר ומשרדים  בתוך גוש עציון. אלגד, אדריכל ערים בהכשרתו, כיהן מספר שנים כאדריכל המועצה ומביא איתו לחברה נסיון רב והיכרות עמוקה עם רשויות החוק כמו גם רוח יזמית חדשה שמאפשרת לחברה להרחיב את היקפי העבודה בתחום. במסגרת התפתחות חטיבת הנדל”ן שוקדים בימים אלה על תכניות של 550 יחידות דיור חדשות בגוש עציון שהחברה לפיתוח תיזום ותבצע את בנייתם לאחר סיום התהליך הסטאטוטורי, הכולל בין היתר גם אישור מדיני לתוכניות אלה.  לחברה ידע מקצועי וניסיון רב באישור תב”עות לבניה, ובימים אלה היא מקדמת גם תכנון לצורך בנייה של שני מתחמי תיירות. במסגרת זו מתוכננת בניה של בתי מלון עם מאות חדרים שיארחו את מאות אלפי התיירים שמגיעים מדי שנה מכל העולם לנפוש בגוש עציון ולבקר בירושלים, בית לחם והסביבה.
על הצמיחה של פעילות הנדל”ן אמון מנכ”ל החברה יפתח נאור שמציין בימים אלה שנה בתפקיד. נאור מביא איתו לחברה לפיתוח גוש עציון ניסיון עתיר בתחומי הנדל”ן, בניה ותשתיות. בתפקידיו הקודמים כיהן בתפקידים בכירים בשיכון ובינוי, בין היתר כסמנכ”ל הכספים של סולל בונה וניהול פרויקט מנהרות הכרמל בשלב ההקמה. בתפקידו האחרון ניהל את תאגיד המים של תל אביב. אם כניסתו לתפקיד זיהה נאור את ההזדמנויות הרבות הטמונות בענף הנדל”ן והמסחר בגוש עציון הן בתחומי הדיור והן בשוק המסחרי. מתוך החלטה אסטרטגית החליט נאור לפתח את פעילות הנדל”ן ולתת מענה לביקושים הגבוהים מול ההיצע הנמוך בכל התחומים. תחום זה יהווה מנוע צמיחה מרכזי של החברה פיתוח גוש עציון בשנים הבאות.

הון אנושי איכותי

לדבריו, ״ההון האנושי האיכותי בגוש עציון, הנוף המדהים, לצד הקרבה לירושלים מזמינים לכאן ישראלים רבים המבקשים לקבוע כאן את מגוריהם. כמו כן יתרונות אלו והיכולת להעסיק כוח אדם מנוסה – תושבי הכפרים הפלסטיניים הסמוכים, במחירים מהזולים בארץ מושכים אל גוש עציון יותר ויותר מפעלים תעשייתיים שבוחרים לעבור לגוש עציון״.
לחברה לפיתוח חברות בת האמונות על כל תחום המסחר והתעשייה את חברות הבת ממנכ”ל דני אילן. (M.ba במנהל עסקים) אילן מכיר היטב את תחום המסחר והתעשייה בגוש עציון, בעשר השנים האחרונות דני אילן הצליח להביא אל גוש עציון את החברות המובילות במשק ולהפוך את צומת גוש עציון מתחנת אוטובוס עם מספר חנויות בודדות למרכז עסקי שוקק חיים, בשכר דירה שלא מבייש מרכזי קניות במרכז הארץ.

את הקניון הפועל בצומת גוש עציון בנתה החברה לפיתוח והצליחה להביא אליו רשתות גדולות הרואות את הפוטנציאל המסחרי בגוש עציון, ובניהן – שופרסל, קפה גרג, רשת פוקס ועוד. על גבי הקניון עתידים להיבנות שתי קומות מסחר נוספות שייתנו מענה לביקוש של גופים מסחריים להיות חלק מסצנת המסחר הפורחת בגוש עציון. סביב הקניון שמציין בימים אלו שנתיים לפתיחתו מתוכנן מרכז מסחרי שוקק חיים הכולל בנייני משרדים, שדרות מסחר, חניון ‘חנה-וסע’, מסעדות ועוד. המרכז יציע חווית קניה התואמת את המאה העשרים ואחת. “עלינו להסתכל על המסחר בגוש עציון בראייה כוללת, כך שנוכל לענות על כל הביקושים.” אומר אילן ומוסיף: “סביב צומת גוש עציון חיים למעלה מחמישים אלף תושבים, מדובר בכוח קניה עצום שלא קיבל מענה הולם לצרכיו. לא במקומות תעסוקה ולא בשירותי המסחר. המסחר בגוש עציון בתנופה, אך כדי לא לעצור את התנופה עלינו להמשיך ולפתח כל העת שטחי מסחר, תעשייה ומשרדים.”

יפתח, האם נראה יותר בנייני משרדים בגוש עציון?
נאור: “לצערי כמעט ואין בנייני משרדים בגוש עציון. רוב תושבי גוש עציון קמים בבוקר ונוסעים לעבוד בירושלים. ממחקר שערכנו גילינו שישנו מחסור חמור במשרדים ברחבי גוש עציון ובמסגרת התכנית לפיתוח צומת הגוש ופארק התעשיות בימים אלה אנו שוקדים על תכנון של כ-4,000 מ”ר של מסחר ומשרדים בצומת הגוש ועוד כ-5,000 מ”ר של שטחים להשכרה באזור התעשייה”.

מה החזון שלך לגוש עציון לשנים הקרובות?
“בשנה האחרונה עשינו צעדים משמעותיים מאד לפיתוח גוש עציון ואני מאמין שבתוך שנים בודדות יפעל בגוש עציון מרכז עסקי שוקק שיזמין אליו יזמים מכל רחבי הארץ, ויעניק תעסוקה לתושבי גוש עציון. התפתחות היישובים, המיקום המרכזי, כוח העבודה האיכותי והכבישים החדשים יקדמו את האטרקטיביות של המקום ויממשו את הפוטנציאל העסקי והמסחרי הרב שרק לאחרונה מתגלה”.